Varu tikai saukt “Urā, urā, urā!” jo Rīgā tiek aizlāpīts arvien vairāk melno caurumu nišas parfimērijā. Jaunatvērtais smaržu veikals SASCH atrodas vispareizākajā un labākajā Rīgas vietā – Tērbatas ielā – šo namu būs pamanījuši daudzi rīdzinieki, jo tajā atrodas japāņu restorāns COD. SASCH pārstāv tieši to smaržu stilu, kurš Rīgā vēl bija visai pabrīvs. Pārstāvētos zīmolus pārsvarā var saukt par tiešām mākslinieciskiem, jo to veidotāji ir lielākoties mākslinieki, radošas personības, kas izmanto parfimēriju savām radošām izpausmēm. Bet nepārprotiet – šie aromāti ir domāti valkāšanai, baudīšanai un īpašai smaržu pieredzei, kuru jūs nespēsiet iegūt no meinstrīma jeb kā tagad smalki ierasts teikt life-style aromātiem.
Par visoriģinālāko un spēcīgāko var uzskatīt austrālietes, cepuru un modes dizaineres Naomi Goodsir zīmolu – tās ir smaržas ar izteiktu raksturu, tikpat labi vīriešu kā sieviešu kārtas pārstāvjiem, kuri nav nekādi nīkuļi.
Blood Concept – šo zīmolu, iespējams, esat jau ievērojuši kādā citā modes veikalā. Tas veidots kā veltījums asinsgrupām, es to vairāk redzu kā vīriešiem domātu, zinu dažus cienītājus jau tagad, arī pudeļu dizainu vīrieši varētu novērtēt.
Miller et Barteaux – viens no stabilākajiem unisex nišas zīmoliem no Francijas, kuru izveidojuši divi mākslinieki, attiecīgi arī smaržas ir kā gleznu studijas, kāda noteikta mirkļa laikā un telpā fiksējumi. Labā ziņa aromāta Green, green, green lietotājiem, kurš man jau gadiem atrodas “zaļo” aromātu topā.
Roads – viens no jaunākajiem nišas zīmoliem no Īrijas, kas izcēlās pagājušā gada smaržu izstādē ar interesantu stenda iekārtojumu stikla kolbu veidā. Smaržojot “parastā” veidā aromāti vairs tik satriecoši mākslinieciski nešķiet, bet varbūt tieši labi – no veikala SASCH piedāvājuma šīs smaržas ir pilnīgi piemērotas valkāšanai birojā.
Mani pašu visvairāk iepriecina iespēja tuvāk izpētīt amerikāņu zīmolu Lab on Fire, kura nosaukumi vien norāda uz zīmola lielisko humora izjūtu. What We Did in Paris Is Secret, Messy Sexy Just Rolled Out of Bed, utt. Arī paši aromāti ir asprātīgi, kurus novērtēs jau pieredzējušāki smaržu gardēži. Un pudelītes – vnk brīnišķīgas!
Gandrīz piemirsu pieminēt Agonist – tas ir mūsdienīgs, bet jau nopelniem bagāts zīmols no Zviedrijas. Stilīgas pudelītes, uz kurām sarakstītas aromāta smaržu notis, kas īpaši noderīgi smaržu pētniekiem. Iesaku pamēģināt White Lies – mūsdienīgu tuberozes/jasmīnu aromātu.
Ļoti ceru, ka veikala īpašnieki piepildīs manu vēlēšanos un pievienos šai zīmolu izlasei vēl vienu no Intertrade Group (kuru zīmoli pārsvarā ir SASCH veikalā) izplatītajiem aromātiem – dizaineres Andree Putman aromātus, starp kuriem ir manas mīļākās parfimēres Olīvijas Džakobeti (Philosykos!) darbi.
Visu to labāko varu teikt arī par veikala interjeru, kas veidots Ņujorkas stilā, bez kādas bling-bling bezgaumības. Šeit beidzot ir dīvāns, kādam vajadzētu atrasties ikvienā smaržu veikalā, lai aromātu apreibināts pircējs varētu tur piemesties un atvilkt elpu. Patīkami, ka izvēlētie zīmoli atbilst maniem priekšstatiem par proporcionāli adekvātu attiecību starp kvalitāti un cenu (runājot par nišas kateogriju, protams) svārstoties robežās no 100 līdz 200 eiro.
Iepirkties gan vajadzēs uz vietas veikalā, bet iepazīties tuvāk ar veikala piedāvājumu var arī tā mājas lapā šeit.
Velu maniem deliem Riga visu labako izdosanos jaunaja veikala. Esmu lepna par abiem, tapat ka par manu Nujorkas delà kas izveidoja “design.” Prieks dzirdet par skaisto aprakstu
Paldies! Atbrauciet ciemos!