Kamēr rīdzinieki svaigi pievesto Tom Ford cepienu Kristiana veikalos izķer kā karstus pīrādziņus, es sēžu un prātoju – kas mani attur sajūsmā lauzt krēslus? Kāpēc sirds man neļauj pieskaitīt Tom Ford pie augstākās raudzes smaržu zīmoliem?
Modes dizainera, nu jau arī kinorežisora Toma Forda darbību parfimērijas biznesā pavadījis viens skandāls pēc otra, kas no vienas puses piestāv vispusīgai, drosmīgai, radošai personībai. No otras puses – rodas iespaids, ka TF iecienītākais paņēmiens, kā gūt panākumus, ir tēmēt zem jostasvietas. Piemēram, viņa vadībā veidotā aromāta M7 (reāli to radīja parfimēri Jacques Cavallier un Alberto Morillas) reklāma laikā, kad TF strādāja par radošo direktoru pie Yves Saint Laurent, izraisīja pilnīgu furoru. Tomēr šie melnbaltie foto vēl ir gluži gaumīgi (daži žurnāli gan atteicās tos publicēt), kamēr fotosesiju viņa paša zīmola aromātam Tom Ford For Men nevar nosaukt citādi, kā par pornogrāfisku – smaržu pudelīte eksponēta tieši starp kājām šoreiz sieviešu kārtas modelei (nepublicēšu foto šeit, lai nejauši jūs nesakompromitētu priekšniecības, kolēģu vai laulāto draugu acīs). Laikam jau es nespēju novērtēt šajā reklāmā slēpto ironiju – nu, še, jums, heteroseksuāļi, būs “smaržas īstiem vīriešiem”!
Salīdzinot ar visu minēto, jaunā TF Neroli Portofino aromāta reklāma ir pilnīgi nevainīga (internetā gan atrodami piedauzīgāki varianti par to, kas šī raksta sākumā un veikalos).
Okei, lai nu paliek mārketinga triki, runāsim par pašiem aromātiem. Jāatzīstas, neviens no šobrīd Rīgā pieejamajiem sieviešu aromātiem mani neuzrunā –vaniļas-pūdera smaržas nav manā gaumē. Tomēr, ja kāds man uzdāvinātu pudelīti Black Orchid, es nebūtu dusmīga – kaut vai svītrainā melnā stikla dēļ. Šis nenoliedzami ir pieaugušu sieviešu cienīgs aromāts. Tas smaržo rudenīgi silti un saldeni, bet koksnes nošu deva neļauj tam kļūt šķebinošam. Starp citu, “melnās orhidejas” testera pudelīte tika iztukšota pāris dienu laikā, man tiešām paveicās to izmēģināt.
White Patchouli un Violet Blonde aromātus uzsmidzināju katru uz savas locītavas. Šis pačuli nav tas, ar kuru saistās atmosfēra krišnu veikaliņā. Visas spēcīgās un “netīrās” molekulas ir aizvāktas un šo aromātu var mierīgi valkāt pat birojā, neatgādinot pāraugušu hipiju. Runā, ka “Vijolīšu blondīnes” pirmajos akordos varot sajust īstu vijolīšu smaržu, par ko es neņemos spriest, jo vijolītes labi nepazīstu. Katrā ziņā, šis vijolīšu brīdis ātri pāriet un kopumā “blondīnei” piemīt mazāk rakstura nekā “pačūlijai”. Jau pēc stundas abas manas locītavas smaržo pilnīgi vienādi – koksnīgi-vanilīgi – un ne visai izteiksmīgi, kas ir visai slikts raksturojums aromātam, kura cena ir pāri par sešdesmit latiem par 50 ml.
Ja nu kāds no šiem aromātiem vēl aicina mani atpakaļ uz veikalu, tad tas ir Tom Ford Noir (meklēt vīriešu nodaļā) ar bergamotes un citrusu nošu miksli iesākumā un vanilīgi-vetīverīgi-pačulīgu akordu izskaņā. Secinu, ka vaniļu es labāk panesu vīriešu, ne sieviešu aromātos.
Kas attiecas uz uniseksīgo Neroli Portofino, nevaru iedomāties, kur vēl, izņemot vannasistabu, baseinu vai pludmali, varētu doties tik spēcīgi smaržojot pēc skuju ekstrakta. Pieļauju, ka vasarā mana reakcija būtu pozitīvāka.
Tad kas īsti man ir pret Tomu Fordu? Pirmkārt, pērkot jebko no TF, jūs lielāko daļu naudas maksājat par viņa slavu un tajā pašā cenu kategorijā var atrast arī interesantākus aromātus. Otrkārt, man vienmēr bijusi sajūta, ka pie pornogrāfijas un līdzīga tipa skandāliem jāķeras tad, kad nav īstas pārliecības par pašu produktu. Protams, protams, TF atrodas latiņu augstāk par meinstrīmu – uz to netieši norāda arī augstā cena. (Latvijā gan šobrīd netiek piedāvāts neviens no viņa ekskluzīvās TF Private Blends līnijas.) Tāpēc – ja jums nav vēlēšanās iedziļināties smaržu pasaulē, toties ir nauda, tad grābiet vien to Fordu ciet daudz neprātojot!
Pēcvārda vietā
Nu, labi, lai dotu Tomam Fordam vēl vienu iespēju iegūt cieņu manās acīs – pie pirmās izdevības pasūtināšu internetā YSL M7, kuru parfīmfani teju vienbalsīgi atzinuši par leģendāru meistardarbu. Joprojām ceru, ka vismaz M7 bija skandāla vērts. Tie, kas izlasīja šo visu līdz galam, pelnījuši kādu pārsteigumu! Te būs.
Man VISS ir pret Tom Ford smaržām:)) Nav ne jausmas, kāpēc lai kāds maksātu virs simta eiro par karameļu parfīmu vai propolisu spirtā (Neroli). Toties – man viss ir PAR Tom Ford saulesbrillēm;)
Kad es Tev saku, pie mums Fords aiziet uz urrā! Bet tas ir tikai aiz tā, ka izvēle ir tik maza pie mums. Un informācijas arī par maz, lai saprastu, kas ir ko vērts. Tad Tev Neroli likās kā propoliss spirtā? Tas man pat patiktu!
Nē, nu jā, pilnīgi it nekas pret propolisu spirtā, kamēr tas maksā 40 santīmus pudelītē. Es ostīju briesmīgi ilgi abus, ko uzšļācu uz rokām, un tagad domāju, ka īstenībā sajaucu – tas propoliss, kas iesākumā bija pēc svaigām zāģu skaidām, bija Sahara vai kaut kas tāds. Nosaukums mani uzrunāja, vilšanās pēc tam bija briesmīga. Un Neroli – tās bija tās ledenes. Man šķiet, ka pudelīte bija uz EUR 140?
Ak, dievs!!! Es teiktu peec Ciskaridzes izskataas, nu taa kas no Lielaa teaatra.
Ļoti piekrītu viedoklim par TF, izlasīju ar lielu interesi. Patika, ka kāds beidzot pasaka, ka “karalis ir kails”. Arī man vienmēr licies, ka TF smaržām “piegāzts” kaut kas lēts un lipīgs. Man ir M7, M7 Fresh (kasir diezgan OK) un Italian Cypress no Private Blends. Esmu ostījis diezgan daudz TF Private Blends sērijas smaržas un praktiski vienmēr ir bijusi sajūsma sākumā un vilšanās (pat riebums) beigās. Tā protams ir gaumes lieta, bet šis zīmols priekš manis vairs neliekas satraucošs.