Tas, ka alternatīvo zīmolu aromāti kā likums nāk komplektā ar kādu stāstu, ceru, jums nav nekāds jaunums. Mans nesenais atklājums ar nosaukumu Candour varētu saukties arī vienkārši “Kalmes”, “Vāravas skūpsts” vai vismaz “Ezera Sonāte”, bet nē – zīmols Humiecki and Graef konceptuāli velta savus aromātus emocionāliem stāvokļiem, tāpēc Candour pavadošais apraksts ir tik netverams, ka pat man, kā profesionālai rakstītājai, šķiet par daudz sadzejots… Ieskatam sniegšu brīvu un saīsinātu tulkojumu:
“Aromāta nosaukums Candour (tulk. no angļu – atvērtība, atklātība) apraksta to īpašo atvērto stāvokli starp diviem iepriekš saistītiem cilvēkiem, kuriem attiecību svārstīgais posms jau sen tālu aiz muguras. Tas ir pāris, kuri izveidojuši paši savu intuitīvo valodu. Candour veltīts brīdim, kad šie divi cilvēki, kuru ceļi uz brīdi bijuši šķirti, atkal satiekas. (….) Rodas atvērtība, kuru ierobežo viens vienīgs jautājums – un ja nu…? Šim brīdim var sekot vai nu jauns turpinājums vai arī kopīgās vēstures beigas. Saldas skumjas kombinācijā ar “šeit un tagad” un iespējamu nākotnes solījumu – svaigu, tomēr jau pazīstamu…”
Svaigs un tomēr jau pazīstams – tāds patiešām ir šis aromāts, kurā absolūtā pārsvarā ir kalmju smarža. Tā kā pasaulē aiz bijušā “dzelzs priekškara” nemaz nav daudz cilvēku, kuri zina, kā smaržo kalmes, tad daži parfīmfani smaržu enciklopēdijas fragrantica.com komentāros piemin “sausā piena smaržu”. Mēs – tie, kas Jāņos esam plūkuši jāņuzāles, varam vien izteikt līdzjūtību šiem “tumsoņām”, kas neko nerubī no lauku aromātiem. Vismaz mums ir tā priekšrocība atpazīt šo neatkārtojamo, sasodīti patīkamo un izsmalcināto smaržu. Nevienu no citām notīm, kurām it kā šeit būtu jābūt – lavandu, mandeles, sandalu – es pie labākās gribas sajust nespēju, bet pilnīgi pietiek ar kalmēm, lai šis aromāts kļūtu par vienu no maniem nu jau aizgājušā gada favorītajiem atklājumiem. Jāpiebilst, ka Candour tik svaigs nemaz arī vairs nav – tas radīts jau 2012. gadā.
Aiz zīmola nosaukuma Humiecki and Graef slēpjas divi puiši – Sebastian Fischenich and Tobias Muksch, kuri zīmola nosaukumu veltījuši savām vecmāmiņām. Candour sakarā gan svarīgāki ir citi uzvārdi – tā reālie radītāji parfimēri Christoph Hornetz and Christophe Laudamiel, komanda, ko mēdz dēvēt par “Les Christophes”. Šie “Kristofi” atbildīgi arī par citiem H&G aromātiem, kurus vēl turpinu izzināt un pieradināt.
Iepazīties ar Candour iespējams, pasūtot paraudziņu vācu interneta veikalā firstinfragrance vai iebāžot degunu Neroli veikalā tepat Rīgā.