Welcome to niche world II

Screen shot 2013-09-19 at 9.30.01 AM

Ja gribi iepazīties ar alternatīvo smaržu pasauli, vislabāk sekot kādam no vadošajiem parfīmfanu blogiem. Es lasu tikai amerikāņu now smell this, jo esmu sapratusi, ka esam smaržu dvīnes (scent twins) ar šī bloga saimnieci Robinu, bet netrūkst arī daudz citu labu blogu. Iesākumā var likties, ka šie cilvēki runā kādā nesaprotamā valodā pat, ja līdz šim esi uzskatījis sevi par angļu valodas pratēju. Tāpēc deguna vārdnīcā esmu sākusi piefiksēt biežāk lietotos jēdzienus un to latvisko skaidrojumu.

Saprotams, ar lasīšanu vien nepietiek – parfīmfana galvenais mērķis ir ostīt un smaržot – un ne jau tikai smaržu pudelītes. Degunu var trenēt un izglītot, tāpat, kā jeb vīnziņi attīsta savas garšas sajūtas. Tieši šī, praktiskā daļa arī ir visforšākā. Ir tik aizraujoši saņemt pastkastītē aromāta paraudziņu, par kuru lasītas sajūsminātas citu parfīmfanu atsauksmes, pirmo reizi to izmēģināt, piefiksēt savas izjūtas. Īstenībā tas nemaz nemaksā tik daudz, toties sniedz plašu emociju gammu.

Zinot mūsu ierobežotās finansu iespējas, neviens normāls cilvēks nesāks pirkt pilnas smaržu pudelītes (kods FB – full bottle), kuras maksā no 40 latiem uz augšu, iepriekš tās neizmēģinot – tā teikt, uz dullo. Vācu interneta veikals ausliebezumduft ir specializējies niche aromātu tirdzniecībā un, pērkot pilnu smaržu pudelīti, var izvēlēties pievienot savam pirkumam pāris paraudziņus no citiem aromātiem. Tomēr visbiežāk viss jāmeklē tajā pašā ībejā, kur parfīmfani, kuru skapji jau lūst no smaržu pārpilnības, bet kabatās svilpo vējš, pārlej dārgo dziru mazās pudelītēs un izliek pārdošanai, kā tādi paputējuši aristokrāti.

Vai arī Rīgā var atrast īstās, alternatīvo zīmolu smaržas? Nākas vien atkal pieminēt veikalu Neroli, kurš ir specializējies tikai ekskluzīvu aromātu tirdzniecībā. Tomēr arī kosmētikas izplatītāju tīklu veikalu dziļumos var atrast kādu plauktiņu ar dārgā gala pudelītēm. Douglas, piemēram, izvēlējies iepazīstināt Latvijas pircēju ar teju eksperimentālo zīmolu Serge Lutens, kurš nesagatavotu pircēju var atstāt arī pilnīgā neizpratnē. Lietuvieši alternatīvo smaržu piedāvājuma ziņā ir tikuši krietni tālāk par mums (par Igauniju man trūkst informācijas) – Panorama supermarketā Viļņā ir parfimērijas veikals Crème de la Crème, kas piedāvā vienkārši fantastisku aromātu izvēli, ja var ticēt internetā sniegtajai informācijai.

Ilustrācijai atkal lietota Franciska glezna, šoreiz tikai izkrāsota violetā tonī!

Šis ieraksts tika publicēts Bez tēmas. Pievienot grāmatzīmēm tā pastāvīgo saiti.

Viena atbilde uz Welcome to niche world II

  1. aspazy saka:

    Šis komentārs ir PS vietā: Deguna lasītāja Ilvija smejas, ka esot viscaur meinstrīmā, jo viņa lietojot Hermes smaržas. Atbildu – nebūt nē! Par to, kas ir un kas nav niche, protams, vēl arvien tiek lauzti šķēpi, bet Hermes, kaut arī īsti neatbilst visiem niche parametriem, ir viens no pasaulē ekskluzīvākajiem zīmoliem. Vēl viena atšķirība niche un meinstrīmam ir tāda, ka alternatīvo zīmolu aromātiem vienmēr ir zināms konkrēts parfimērs, kurš aromātu radījis. Lielās kompānijas pasūta aromātu formulu izgatavošanu citām lielām kompānijām, kuras tajā specializējušās, piemēram, kompānijai Givaudan. Hermes atļāvies greznību pieņemt darbā par štata parfimēru vienu no labākajiem mūsdienu deguniem – Žanu Klodu Ellenu, kurš tad arī ir visu Hermes pēdējos gados izlaisto aromātu autors (arī mans mīļākais parfimērs).

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *