“Vai nu ir, vai nu nav.” Andris Kivičs

Screen shot 2014-01-13 at 11.05.22 AM

Pēc žurnālā 36.6 publicētās intervijas, deguns turpina saņemt lasītāju jautājumus, kas liek man domāt, ka neskaidrību attiecībā uz smaržām joprojām ir ļoooti daudz. Vissarežģītāk atbildēt uz jautājumu – “Kā zināt, kuras smaržas ir labas?” Visvienkāršākā atbilde uz šo jautājumu būtu folklorizējies citāts no kādas Andra Kiviča intervijas – proti, smaržas “vai nu ir, vai nu nav” labas. Tomēr jāņem vērā viens sīkums – smaržas vai nu ir vai nu nav labas tieši Tavam degunam, tāpēc jebkurā gadījumā šī atbilde būs subjektīva. Kas attiecas uz objektīvo realitāti, tad ir daži punkti, pēc kuriem pat cilvēks, kurš “nav bijis mājās, kad dalīja degunus”, var būt drošs, ka neiegrābsies… Tātad:

Patiesības par smaržām

(ar 90% patiesīguma, kas neizslēdz izņēmumus):

  • labas smaržas ļoti retos gadījumos ir lētas. Tomēr ir izņēmumi! Piemēram, ebay veikalā var nopirkt jau 80-tajos gados saražoto zīmola Cacharel Lou-Lou aromātu, kurš nepavisam nav dārgs (ap 30 dolāriem par 50ml pudelīti), salīdzinoši ar tā “īstu franču smaržu” kvalitāti. Arī pie mums nenovērtētās LUSH ziepju veikalā nopērkamās Gorilla Perfume smaržas, bija ļoti labas. Diemžēl, izskatās, ka tagad LUSH atkal būs jāmeklē pa ārzemēm. Laikam jau Stenders tomēr britus izkonkurēja!
  • Lielo modes namu ne-ekskluzīvā produkcija ir laba pārsvarā ar noteikumu, ka ražota (vai vismaz izgudrota) līdz 90-to gadu vidum-beigām. Tādas arī jāmeklē ebay krātuvēs. Ticiet man, tas CK One, kas šobrīd stāv veikalu plauktos Rīgā, nav tas pats, kuru man atsūtīja no štatiem 90-to gadu beigās. Diemžēl alkatības izraisīta smaržu biznesa industrializācija novedusi pie tā, ka modes nami (pārsvarā) ražo smaržas no pēc iespējas lētākām izejvielām, pēc iespējas mazāk ieguldot to radīšanā. Toties visiem lielākajiem modes namiem ir arī privātās, ekskluzīvās līnijas, kuras, protams, ir labas, toties ļoti dārgas un uz Latviju vestas netiek. Piemēram, Chanel Exclusifs vai Dolce&Gabbana Velvet līnijas ir lieliskas, toties ārprātā dārgas.
  • Labās smaržās ir labas izejvielas, tomēr vienmēr vajag nogaidīt vismaz stundas 3-4, kamēr smaržas attīstās uz ādas, lai saprastu, kā tava āda un deguns reaģē uz smaržu pamatnotīm, kuras iesākumā aizsedz spriganās citrusu vai garšvielu notis.
  • Parastos veikalos labākās (t.i. dārgākās) smaržas tiek noliktas visaugstākajos un visdziļākajos plauktos. Lai lumpeņi neiztērētu visas testeru pudeles, kas taču ir nejēdzīgi dārgas, pēdējā laikā veikalos dārgo smaržu testeri tiek turēti atvilktnēs, no kurām tās jālūdz izvilkt.

Galvenais ieteikums – dodieties šurīt pa nišas smaržu veikaliem (kaut vai Spots vai Quintessence) un trenējiet degunus! Pēc tam, kad būsiet paostījuši tādus autordarbus, kā, piemēram, Andy Tauer smaržas, jūs drīz vien sapratīsiet, kas ir labs un, kas – nē!

Labprāt atbildēšu vēl uz lasītāju jautājumiem, ja tādi ir!

Šis ieraksts tika publicēts Bez tēmas ar birkām , . Pievienot grāmatzīmēm tā pastāvīgo saiti.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *