No senās uz jauno parfimēriju Florencē

screen-shot-2016-10-09-at-1-51-52-pm

Ja kādreiz iznāk būt Florencē, iesaku iegriezties vismaz divās svarīgās smaržu vietās. Pirmā tiek visai plaši reklamēta tūrisma ceļvežos, jo Officina di Santa Maria Novella (pilnais nosaukums: Officina Profumo-Farmaceutica di Santa Maria Novella) ir viena no šobrīd pasaulē apskatāmajām senākajām vietām, kur tiek pārdotas smaržvielas jau kopš 17. gadsimta. Vēl agrākos aizlaikos drogas, pomādes un smēres no augu valsts gatavotas paša klostera vajadzībām, bet vēlāk piedāvātas arī plašākam patēriņam. Whatever…, to visu jūs varat izlasīt ceļvežos. No savas puses iesaku šo vietu apskatīt galvenokārt interjera un atmosfēras dēļ. Plašās, greznās telpas ar senlaicīgu dvesmu viegli ļauj pārcelties citā laikā – tas ir īsts muzejs un par ieeju pat nav jāmaksā! Vienā no istabām var padzert tēju, citā tiek piedāvāts plašs smaržīgu ziepju klāsts. Tomēr līdz īstam muzejam “Officina” nepavelk – piedāvātās smaržas vairs nav no senlaicīgās/autentiskās kategorijas un tām piemīt vairāk tūristiem domātu suvenīru vērtība.

screen-shot-2016-10-07-at-11-27-24-am

Daudz īstāka sajūta pārņem Florences smaržu zīmola Aquaflor (ūdens no Florences?) veikalā. Arī šeit interjers un veikala izkārtojums ir senlaicīgs un autentisks, bet, tā kā šeit saimnieko īsts parfimērs, parfimērijas gars šeit patiešām ir dzīvs. Nofotogrāfēju savu favorīto kompozīciju ar nosaukumu “Katharsis”. (Iedomājos, ka varētu piestrādāt pie Aquaflor par cenu lapiņu rakstītāju, liekot lietā savas “lietišķo” kaligrāfijas iemaņas). Aquaflor veikals ir tuvu manam ideālam, jo ļauj ne tikai ostīt gatavās kompozīcijas, bet iebāzt degunu arī atsevišķās vielās un izzināt, kā tieši smaržo atsevišķas smaržu notis, piemēram, tomātu lapas. Aquaflor īpašnieks un parfimērs Sileno Čeloni (Sileno Cheloni) piedāvā arī ekskursijas pa savu darbnīcu un īsas istabas aromātu izgatavošanas meistardarbnīcas (par šo prieku gan jāmaksā), bet šo pasākumu es atstāju savai nākamajai vizītei.

screen-shot-2016-10-09-at-1-55-31-pm

Florencē netrūkst arī “parasto” veikalu, kuros iegādāties “neparasto” parfimēriju. Varu ieteikt, piemēram, L’Olfattorio, kurš atrodas netālu no svarīgākajiem objektiem Via de’ Tornabuoni, 6. Šeit ir slavenais Diptyque un vēl citi labi zīmoli. Pārsteigta aplūkoju it kā neredzēta dizaina pudeles, līdz apķēros, ka tas ir vecais labais L’Artisan Perfumeur, tikai visa līnija ietērpta jauna dizaina pudelēs no pelēcīga stikla. Līdzšinējās pudeles, kuras vēl var iegādāties tepat pie mums Neroli veikalā, drīz var kļūt par antikvāru retumu! Piemēram, slaveno Olīvijas Džakobeti veidoto “Dzing!” es gribētu tikai un vienīgi vecā tipa pudelē ar tīģeru dresētāju. Zīmola jaunatklājējiem, protams, arī jaunais dizains būs pilnīgi labs.

screen-shot-2016-10-09-at-1-59-09-pm

Vēl man izdevās iebāzt degunu Hermes salonā un paostīt jauno Galop smaržu, kura savas cenas un ekskluzivitātes dēļ līdz Latvijai visdrīzāk nenonāks. Šis laikam ir pirmais īsti patstāvīgais modes nama jaunās parfimēres Kristīnas Neidželas (ja kāds zina, kā pareizi izrunāt Christin Nagel uzvārdu, palabojiet!) darbiņā nomainot nesen pensionēto Žanu Klodu Ellenu. Aromātam kāpšļveida pudelē vajadzētu izteikti smaržot pēc ādas segliem, kamēr manam degunam, (kurš taču tikko bija izplosījies pa alternatīvo smaržu izstādi), tas īpaši izteikti nesmaržoja pēc nekā. Tikai nepārprotiet mani, šīs smaržas bija ļoti patīkamas, kvalitatīvas un zīmola stilā (man atgādināja Ellenas veidoto Cuir d’Ange no Hermessence līnijas), bet Latvijā par tik vieglām smaržām reti kurš gribētu atdot savus sūri grūti pelnītos vai nodokļu inspekcijai noslēptos 200 eiro…

Jauno Chanel No 5 L’Eau man piedāvāja paostīt jau no lidostas, līdz pat Chanel veikalam-salonam Florences centrā. Paostīju arī! Viennozīmīgi, tas ir mans favorīts no šobrīd LV pieejamajiem Chanel aromātiem, vairāk gan aizgājušajai vasarai piemērots, ne skarbajiem rudens vējiem. Atšķirībā no No 5, kuru es novērtēt nespēju, šis man nepavisam nekrīt uz nerviem. Tāpēc liekas negodīgi ar šo jauno aromātu parazitēt uz “Numur Pieci” slavas. Gan jau, ka šis mārketinga triks strādā, bet manuprāt tas ir līdzīgi kā piedāvāt pircējiem iegādāties “jaunā tipa” bikses, kuras patiesībā ir svārki vai vispār kāds pilnīgi neredzēts apģērba gabals. Bet ir vērts izmēģināt, kā šis jaunums sēž tieši uz jums – šīs smaržas tagad piedāvā arī Rīgas veikali.