Milāna. Esxence. 1. sērija

Tikai pilnīgs snobs var apgalvot, ka māksliniecisko smaržu izstādē Esxence Milānā nekā jauna un interesanta nebija. Bija un pat ļoti daudz – tik daudz, ka, visdrīzāk, es visu, kas bija uzmanības vērts, nemaz neievēroju – galu galā, izstādē piedalījās 190 zīmoli. Vienmēr var atrast arī par ko raukt degunu – piemēram, par rīkotāju nevērīgo attieksmi pret apmeklētājiem, kuriem bufetē nav pat kur dibenu piemest vai par to, ka jaunie zīmoli, visu kreativitāti iztērē konceptā, pašiem aromātiem neko daudz neatstājot… Tomēr es piedzīvoju arī daudz priecīgu pārsteigumu, jaunu iepazīšanos un smaržīgu ceļojumu. Lai izstādē pieredzēto kaut cik sistematizētu, radīju pati savu izstādes smaržu topu.

Skaistākās smaržas

Visādi bling-bling efekti un zelta karuļi uz smaržu pudelēm mani parasti atstāj pilnīgi vienaldzīgu, bet ieraugot Elisire stendu ar slīpēta kristāla pudelēm, kuras zaigot zaigo prožektoru gaismā, vairs nespēju acis atraut no šī skaistuma. God is in the detail – šis teiciens absolūti realizēts šajā amerikāņu-franču zīmolā, kuru dibinājis mākslinieks (kā gan citādi) Franck Salzwedel un radījis šos izsmalcināti tonētos aromātus sadarbojoties ar izciliem parfimēriem. Mans mīļākais aromāts no visas līnijas bija Jasmin Paradis, kuru radījis neviens cits kā ģeniālais Alberto (Alberto Morillas). Vienkārši briljanti!

Seksīgākās smaržas

No vienas puses jaunais vācu zīmols Philly and Phill no Minhenes izspēlē to pašu romantisko kārti, ar kuru jau labu laiku agrāk nāca klajā Jul et Mad, bet – kāpēc ne? Vai tad var būt par daudz mīlestības? Vācu variantā stāsts par divu cilvēku tikšanos ir pieaugušāks, nobriedušāks. Aromāti, kuri varētu trāpīt By Killian auditorijā, ir austrumnieciski, saldi vilinoši, tomēr tajos ir arī nopietnākas smalkādas notis. Aromātu nosaukumi liecina arī par zināmu humora izjūtu – nu, kaut vai Romeo on the Rocks (Romeo ar ledu!). Man pašai vislabāk patika smaržas Out at the Opera – austrumu garšvielu, rozes, ādas un koksnes sajaukums. (Pudeles varat aplūkot arī internetā, tāpēc ievietoju ilustrācijai superzinošo un draudzīgo zīmola pārstāvi, ar kuru trešajā izstādes dienā jau sveicinājāmies kā seni čomi).

Stiprākās smaržas

Iespējams, ka šo titulu vajadzētu piešķirt leģendārajam zīmolam Vero Kern, bet kopš reizes, kad pirms vairākiem gadiem saņēmu nelielu Onda paraudziņu, izturos pret šīm smaržām ar piesardzību (stāsts varētu būt līdzīgs, kā slavenajā epizodē ar sieru no “Trīs vīri laivā”). Ar cieņu novēroju pašu eleganto Vero, kura defilēja pa izstādi ekstravagantās čūsku brillēs par godu savam jaunākajam aromātam. Bet, kā jau teicu, šoreiz Vero Kern stends palika neapmeklēts, tāpēc stiprāko smaržu titulu izstādē piešķiru citam Šveices zīmolam, kuru radījis itālis Giovanni Sammarco. Ja iepriekšējā izstādē Florencē man viņa radījumi šķita daudz par stipru, tad šoreiz uz vispārējā “blah” smaržu fona, sāku viņa darbus novērtēt. Galu galā – šī taču ir niša, nevis meinstrīms! (Ilustrācijai izmantots foto no Sammarco krājumiem, autors vēl nav noskaidrots.)

Rotaļīgākās smaržas

Gadus 7 atpakaļ Stockmann bija parādījušās sausās smaržas ar nosaukumu Crazy Libellulle and the Poppies. Biju pat nedaudz atkarīga no melnbalta dizaina aromāta ar nosaukumu Hommage a Gabrielle. Diemžēl drīz vien šīs smaržas pazuda un izrādījās, ka zīmols beidzis savu eksistenci. Nu, lūk – un pēkšņi es Esxence izstādē ieraugu stendiņu ar sausajām smaržām, kas stipri atsauc atmiņā “Trako spāri”. Izrādās – spāre atdzimusi kā Sabe Masson un turpina trakot un smaržot. Ņemot vērā visus ierobežojumus, kas attiecas uz pūšamo smaržu pārvadāšanu, jābrīnās, ka sauso smaržu tirgū nav vēl vairāk. Katra smaržu zīmuļa cena ir tikai 22 eiro, kas padara šīs smaržas pieejamas arī jaunākiem cilvēkiem. Nezinkāpēc, arī jaunajā sērijā man vislabāk patīk smaržas melnbaltajā iepakojumā ar nosaukumu Brune Melancolia, kurās ir gan greifrūts, gan sandals, gan kanēlis.

Paldies par uzmanību, Topa turpinājums un 2. sērija sekos jau drīz!