Jauns veikals ir dzimis! Quintessence, welcome to Rīga!

 

screen-shot-2016-11-02-at-10-56-25-am

Tas nu beidzot ir noticis – Rīgā ir atvērts jauns selektīvo aromātu veikals. Jau labu laiku klīda baumas, ka jaunajās telpās Vaļņu ielā ieviesīšoties Lietuvas nišas smaržu smagsvars Crème de la Crème, tomēr, izrādījās, ka tā nav taisnība. Smaržu veikaliņu Quintessence vada ģimenes uzņēmums Mirabella Perfumes ar saknēm Latvijā un Francijā, kas nodarbojas ar smaržu piegādi “parastajiem” veikaliem un tagad izlēmis iepazīstināt rīdziniekus ar īstām haute parfumerie smaržām.

Veikala ievirze ir patiešām grezna – ne iekārtojuma, bet izvēlēto zīmolu ziņā. Šis veikals orientējas uz to smaržmīļu daļu, kuriem ir apnikuši jau zināmie Amouage, By Killian un tamlīdzīgi zīmoli. Smalkas stikla pudeles izrotājušās dārgakmeņiem un saposušās kā austrumu princeses no 1001 nakts pasakām šeit gaida savu princi. Un, iespējams, viņām patiešām nāksies mazliet pagaidīt, kamēr ieradīsies īstie prinči ar zelta pilnām kabatām.

Es, kā parasti, esmu “mazo un lepno” pusē, tāpēc uzreiz metos klāt veikala pelnrušķītei – itāļu zīmolam Laboratorio Olfattivo, ar kuru sapņoju iepazīties tuvāk jau kopš smaržu izstādes Florencē. (Izrādās, ka arī Quintessence īpašnieki apmeklējuši šo izstādi, lai izvēlētos sadarbības partnerus). Laboratorio Olfattivo ir patiešām elegants zīmols, kuru es ar prieku turpināšu pētīt – tā pamatkolekcijā no 2010. gada ir jau 15 aromāti. Pagaidām mani visvairāk piesaistījuši visjaunākie eksotisko ziedu aromāti MyLO un Nun. Šo aromātu cenu pat nebaidos nosaukt, jo 100 ml pudelīte maksā nedaudz zem 100 eiro.

Prieks arī par to, ka franču zīmols Jul et Mad atraduši vēl vienu sadarbības partneri – esmu rakstījusi par šo simpātisko pārīti un pārliecinājusies dzīvē, ka viņi patiešām ir pelnījuši gūt panākumus. Vecrīgas veikalā pārstāvēta gan viņu mīlestībai veltītā kolekcija, gan arī jaunākās smaržas, kas radītas austrumzemju iespaidā. Noteikti jāpasmaržo aromāts NEA, kurš saņēmis galveno godalgu 2016. gada Art and Olfaction Awards konkursā Losandželosā!

Teju nepamanāms un princešu nedaudz aizēnots ir franču-japāņu zīmols Miya Shinma, kas smeļas iedvesmu japāniskajā dzīves uztverē un to iemieso arī savās smaržās. Par šo varēšu uzrakstīt vairāk, kad būšu izpētījusi paraudziņu kasti, kurā pudelītes glīti iepakotas atsevišķās papīra paciņās, gluži kā japāņu cepumiņi.

Lai piedod man Quintessence īpašnieki, bet esmu visai imūna pret zeltu un spīguļiem – vai nu tie būtu iestrādāti smaržu pudelēs vai iebērti pašās smaržās. Pēc manas saprašanas arī smaržu pasaulē “skaistums nāk no iekšām”, t.i. no pašām smaržām. Jebkurš zīmols, kurš cenšas pievērst manu uzmanību ar pārmērīgu greznību, tikai izraisa manī neuzticību. Greznības/kvalitātes/gaumes līdzsvaru vislabāk izdodas noturēt itāļu zīmolam Moresque, kurš gan arī tirgū ir pavisam jauns, bet izskatās, ka ieradies uz palikšanu.

Nenosaukšu šeit visus veikala piedāvātos zīmolus, bet vispieprasītākās šobrīd esot ORLOV smaržas. Šo franču zīmolu, kura nosaukums ietver atsauci uz pasaules slavenāko dimantu, izveidojusi dārgakmeņu tirgotāju ģimenes atvase, kura izlēmusi apvienot ģimenes tradīcijas un savu mīlestību uz parfimēriju. Smaržu veidošanai pieaicināts franču izcilais parfimērs Dominique Ropion. Viņa neprātīgi garajā padarīto darbu sarakstā ir tādi kulta aromāti kā Alien, Portrait of a Lady un Carnal Flower. Gan ORLOV nosaukums, gan stils liek man domāt par ļoti precīzi izvēlētu mērķa auditoriju. Vai tam izdosies izturēt laika pārbaudi kā, piemēram, Olivier Durbano, kurš jau gadus desmit rada savus aromātus pēc līdzīga akmeņu/smaržu koncepta, to mēs vēl redzēsim.

Būs arī interesanti redzēt, kas notiks tālāk Quintessence veikaliņā – vai Rīgā un Latvijā vispār ir pietiekami daudz cilvēku, kuru dzīves līmenis atbilst luksus smaržu prasībām? Katrā ziņā iesaku izmantot iespēju pasmaržot ko vairāk par “lielveikala smaržām” un neļaut sevi iebaidīt greznumiem veikala skatlogā, jo attieksme pret katru ienācēju šeit ir atvērta, draudzīga un ieinteresēta.