Comme des Garçons – kā zēni – arī Rīgā!

Screen shot 2013-09-15 at 10.34.52 PM

Reizēm rodas iespaids, ka ap alternatīvo zīmolu aromātiem tīšām tiek radīta noslēpumainības aura. Niche aromātus īpaši nevienam pakaļ nemet un nereklamē tādā apjomā kā meinstrīmu. Informācija par tiem un veids, kā tos iegūt, pārsvarā jāatrod pašam.  Vislabāk – vienkārši sekot savam degunam jebšu intuīcijai, kas allaž aizved tieši tur, kur vajag.

Izrādās, ka Bogner veikals, kuram simtiem reižu biju paspērusies garām, uzskatot to par konservatīvu un dārgu skandināvu vācu apģērbu veikalu, visu šo laiku glabājis kādu noslēpumu, kuru atklāju gluži netīšām. Nebūtu es iekārojusi Bogner mugursomu, varbūt tā arī nebūtu uzzinājusi, ka veikala otrajā stāvā, vīriešu nodaļā atrodas vesels plaukts ar japāņu zīmola Comme des Garçons aromātiem!

Acīmredzot, Bogner veikals CDG aromātus piedāvā vienkārši “hobija pēc”, tas nav veikala pamatbizness, tāpēc smaržas tiek piegādātas nelielās devās un daudz kas tiek ātri izpirkts. Uz šo brīdi bija pieejami vairāki Series 2 Red sērijas koksnes aromāti – Sequoia, Palisander, Rose, par kuriem neko daudz pateikt nevaru, jo neesmu ar tiem tuvāk iepazinusies, šķiet manīju arī Sherbet līniju. Biju pārāk satraukusies, lai spētu mierīgi visu pēc kārtas izmēģināt. Varu vien pateikt, ka manu sirdi uzreiz iekaroja White aromāts, kurš radīts jau 1996. gadā. Tas ļoti atgādina manu mīļāko košļeni – Big Red. Starp citu, savā laikā Wrigley/Orbit izplatītāji man mēģināja iestāstīt, ka Latvijas patērētājam šī garša ir pārāk specifiska un neparasta un nav pat vērts šīs košļenes mēģināt te pārdot. Tomēr laiks iet uz priekšu un Latvijas patērētāji, kļūst arvien smalkāki un pieredzējušāki. Big Red tagad dabonams katrā narvītī un es nešaubos, ka arī Comme des Garcons aromātiem uzradīsies arvien vairāk piekritēju Latvijā.

Mazliet no CDG vēstures – šo avangarda modes namu Tokijā dibinājusi Reja Kavakubo (Rei Kawakubo) septiņdesmito gadu sākumā, bet 1994. gadā tas izlaida savu pirmo aromātu. Vairāk par Kavakubo var uzzināt šajā Times aprakstā (viņa iekļauta starp 10 ietekmīgākajām sievietēm modes industrijā) un intervijā ar žurnālu Interview šeit. CDG sadarbojas ar krutākajiem parfimēriem un ieņem stabilu vietu parfīmfanu topos. Kāpēc? Tie ir interesanti, oriģināli, konceptuāli, atšķiras no masas. Arī to noformējums ir māksliniecisks, bet dažu sēriju pudelēm radīta oriģināla forma, kas ērti iekļaujas plaukstā, bet nav noliekama uz virsmas vertikāli (skatīt attēlu).

Reja Kavakubo studējusi vizuālo mākslu un literatūru, tāpēc, nav brīnums, ka viņas radītā mode ir konceptuāla un tuvāka mūsdienu mākslai nekā patēriņa precēm. Arī radot aromātus, šis zīmols nemēģina izdabāt patērētāja gaumei, bet diktē pats savus spēles noteikumus. Par spīti neierastajām, provokatīvajām idejām, CDG zīmolu  var uzskatīt par veiksmīgu gan modē, gan parfimērijā. Kā jau parasti – iesākumā ikviens revolucionārs stils tiek izsmiets, bet brīdi vēlāk – kopēts uz nebēdu.

PS Tuvākajā laikā pastāstīšu par saviem mīļākajiem CDG aromātiem un pacentīšos ziņot, ja parādīsies jauns CDG pievedums Bognerā!